پیام ویژه
آغاز طرح غربالگری سرطان روده بزرگ در مهریز
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 12:02:50
پیام ویژه - «علیرضاپورمازار» در نشست با پزشکان مراکز جامع سلامت مهریز در این باره گفت: سرطان روده بزرگ به عنوان یک بیماری شایع و در عین حال قابل پیشگیری، همواره توجه مراکز سلامت و بهداشتی سراسر دنیا را به خود جلب کرده و غربالگری کلید اصلی پیشگیری از افزایش سرطان روده بزرگ است.
وی تصریح کرد: زمان طلایی برای انجام غربالگری سرطان روده بزرگ، مرحله قبل از پیدایش علائم است که شانس درمان و معالجه بیماری را تا 90 درصد افزایش می‌دهد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز افزود: این سرطان دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها را به خود اختصاص داده است و اکثر موارد (بالای 90 درصد) سرطان روده بعد از 50 سالگی بروز می‌کند.
پورمازار ادامه داد: این سرطان، مقام چهارم را در بین انواع سرطان‌ها و مقام دوم را در بین سرطان‌های دستگاه گوارش (بعد از معده) دارد.
وی از غربالگری افراد جمعیت تحت پوشش در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: غربالگری سرطان روده بزرگ در افراد 50 تا 69 سال در 7 مراکز شهری و روستایی و 20 خانه بهداشت شهرستان انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهشدات و درمان مهریز، پورمازار در پایان تصریح کرد: در این غربالگری از تست‌های تشخیص سریع جهت شناسایی موارد مشکوک اقدام و درصورت نیاز به سطح بالاتر ارجاع می‌شود.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/746731/آغاز-طرح-غربالگری-سرطان-روده-بزرگ-در-مهریز
بستن   چاپ