پیام ویژه
نایب رئیس کمیته تایچی استان اصفهان مطرح کرد؛
تایچی ورزشی مناسب برای روزهای کرونایی
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 16:45:20
پیام ویژه - مهری نجاتی، امروز(سه شنبه- 30 شهریور) در حاشیه انجام حرکات تایچی و پیرامید توسط بانوان در میدان نقش جهان به مناسبت "هفته دفاع مقدس"، اظهارکرد: تایچی قدمتی بیش از هزار سال در کشور چین دارد و مجموعه حرکات منظمی که با حرکات تنفسی همراه است، انجام حرکات تایچی موجب کاهش استرس و اضطراب و در مقابل موجب تقویت سیستم قلبی –عروقی، تنفسی، افزایش تعادل و تمرکز می شود.
وی افزود: تایچی این قابلیت را دارد که حرکات آن به صورت انفرادی و همگانی در تمام محیط های شهری انجام شود، هیچ شرط سنی ندارد و تمام افراد با هر وضعیت جسمانی آن را انجام می دهند. کمیته تایچی استان اصفهان فعالیت های زیادی در زمینه همگانی کردن این رشته در کنار بحث قهرمانی و حرفه ای داشته است.
نایب رئیس دبیرکمیته تایچی استان اصفهان با اشاره به فقر حرکتی در بیشتر بانوان و مشکلاتی که به دنبال آن ایجاد می شود، اضافه کرد: تایچی نیاز به امکانات خاصی ندارد و هدف ما درگیر کردن بیشتر بانوان است، چرا اکثر بانوان علاوه بر فقر حرکتی در تعادل و تمرکز و همچنین تنفس صحیح مشکل دارند که خود موجب استرس و اضطراب می شود، با انجام برنامه های همگانی که تلاش می‌کنیم به صورت منظم در اماکن تاریخی که از نظر فرهنگی برای ما با ارزش هستند انجام دهیم تا بتوانیم افراد بیشتری را جذب کنیم، برنامه امروز برای دومین مرتبه در میدان نقش جهان انجام شده و یک برنامه بسیار بزرگ نیز چند ماه قبل در کنار بنای تاریخی و زیبای پل خواجو داشتیم که استقبال بسیاری زیادی از آن شد.

پیام ویژه


نجاتی افزود: این برنامه به ما این امکان را می دهد که بانوان بیشتری را جذب این رشته کنیم، در نظر داریم با درگیر کردن بانوان به عمق خانواده ها نفوذ کرده و تایچی و پیرامید را در سبد خانواده ها قرار داده تا به صورت یک ورزش خانوادگی درآید.
وی با اشاره به تاثیرات مثبت تایچی و رابطه آن برای بهبود افرادی که درگیر ویروس کرونا شده اند، گفت: انجام حرکات تاثیر خوبی بر سیستم قلبی -عروقی و سیستم تنفسی دارد، در بیماری کرونا سیستم تنفسی به مرور درگیر شده و فرد با مشکل تنفسی روبرو می شود، در بیشتر افراد در نحوه نفس کشیدن درست با مشکل روبرو هستند و آن را اشتباه انجام می دهند؛ در نتیجه از تمام توان و ظرفیت ریه ها استفاده نمی شود و غیر فعال بودن ریه باعث می شود که فرد اکسیژن لازم را در اختیار نداشته باشد.
نجاتی ادامه داد: براساس یافته ها ویروس کرونا به قسمت انتهایی ریه می چسبد و چون این بخش فعال نیست شروع به رشد می کند و چون در تمرینات تایچی تمام ریه فعال می شود به فرد در نفس کشیدن بهتر کمک می کند.

پیام ویژه


وی با اشاره به تجربه کرونایی خود و استفاده از حرکات تایچی خاطرنشان کرد: در دورانی که کرونا گرفتم و علائم بدنی شدیدی داشتم، خوشبختانه ریه هایم درگیر نشد و هیچ مشکلی نداشتم و در طول بیماری تمرینات تنفسی را انجام می دادم. نکته دیگری که انجام حرکات تایچی به افراد در دوران کرونا کمک می کند بحث کاهش افسردگی در دوران قرنطینه است، که با توجه به ارتباط کمتر فرد با دیگران و محدود شدن محیط بیرونی، انجام حرکات تایچی کمک می کند که بر افسردگی نیز غلبه کنند.
نایب رئیس کمیته تایچی هیئت ووشو استان اصفهان گفت: پیشنهاد می کنم که افراد در دوره های تایچی شرکت کنند و تغییراتی که ایجاد می شود را مشاهده کنند، امیدوارم نهادهای شهری و ورزشی کمک بیشتری در جهت رشد و توسعه این رشته داشته باشند.
به گزارش ایسنا؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس کمیته تایچی هیئت ووشو استان اصفهان با حضور بانوان فعال در تایچی امروز در میدان نقش جهان اصفهان در مقابل مسجد شیخ لطف الله و عمارت عالی قاپو به انجام حرکات این رشته پرداختند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/746894/تایچی-ورزشی-مناسب-برای-روزهای-کرونایی
بستن   چاپ