پیام ویژه
نسخه‌ی کنسولی Far Cry 6 از یک ویژگی محبوب نسل بعدی محروم خواهد بود
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 23:34:21
پیام ویژه - گیم فا / به نظر می‌رسد که نسخه‌ی کنسولی بازی مورد انتظار Far Cry 6 از ویژگی مهم رهگیری پرتو (Ray-Tracing) برای رسیدن به رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 محروم خواهند بود.
عنوان Far Cry 6 به لطف بازگشت به ریشه‌ها و ارتقای برخی از المان‌های گیم‌پلی، در حال حاضر یکی از بازی‌های شوتر مورد انتظار به شمار می‌آید. این بازی میان نسلی در ماه آینده بر روی پلتفرم‌های نسل هشتم و نهم و همین طور رایانه‌های شخصی قابل تجربه خواهد بود، اما به نظر می‌رسد که نسخه‌های کنسولی این عنوان مورد انتظار یکی از ویژگی‌های بسیار مهم نسل بعدی را نداشته باشند، در حالی که این قابلیت همچنان در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی وجود دارد.
در یکی از مصاحبه‌های اخیر، توسعه‌ دهندگان بازی Far Cry 6 تایید کردند که قابلیت رهگیری پرتو (Ray-Tracing) این عنوان در انحصار نسخه‌ی رایانه‌های شخصی خواهد بود. سازندگان اذعان داشتند که برای اجرای بازی با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 روی کنسول‌های نسل نهمی ناچار به حذف قابلیت رهگیری پرتو شدند.
فناوری منحصر به فرد رهگیری پرتو سال‌ها جزئی از جلوه‌های ویژه سینمایی محسوب می‌شد و قسمتی از صنعت بازی‌های کامپیوتری نبود؛ اما به لطف استفاده از هوش مصنوعی، شاهد مورد استفاده قرار گرفتن این قابلیت جذاب در بازی‌های کامپیوتری جدید هستیم. فناوری رهگیری پرتو با رهگیری مسیر نور شبیه‌سازی شده یا میلیون‌ها مسیر نور تصویر را می‌سازد. رهگیری پرتو را می‌توان نوعی تکنیک رندرینگ سه بعدی بسیار واقع‌گرایانه دانست.
علی رغم عدم وجود قابلیت رهگیری پرتو در کنسول‌های نسل نهمی، به نظر می‌رسد که گرافیک فنی در گیم‌پلی‌های منتشر شده از این بازی در وضعیت مناسبی قرار دارد. قابل ذکر است که عنوان Far Cry 6 در نهایت یک عنوان میان نسلی است و نمی‌تواند به طور کامل از پتانسیل کنسول‌ها و سخت افزار‌های نسل بعدی استفاده کند، اما همچنان این بازی از لحاظ گرافیکی زیباست.
تاریخ عرضه‌ی بازی Far Cry 6 نزدیک است و شاهد افزایش فعالیت‌های یوبیسافت در راستای تبلیغ این عنوان هستیم، علاوه بر مصاحبه‌ی توسعه دهندگان با رسانه‌های مختلف، تریلر‌های جدیدی نیز چندی پیش از این بازی منتشر شدند. با توجه به تریلر‌های منتشر شده، بازی Far Cry 6 پس از عرضه محتوای اضافه دریافت خواهد کرد.
عنوان Far Cry 6 در تاریخ 15 مهر 1400 (7 اکتبر 2021 میلادی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ایکس باکس سری اکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/746975/نسخه‌ی-کنسولی-Far-Cry-6-از-یک-ویژگی-محبوب-نسل-بعدی-محروم-خواهد-بود
بستن   چاپ