پیام ویژه
Valve روی قابلیت جدیدی برای استیم کار می‌کند
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 23:37:58
پیام ویژه - گیم فا / ظاهرا ولو (Valve) روی یک به‌روزرسانی برای استیم (Steam) کار می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا همزمان با دانلود بازی به تجربه‌ی آن بپردازند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده‌ از یک ثبت اختراع، ولو روی یک به‌روزرسانی کار می‌کند که یکی از قابلیت‌های آن، امکان تجربه‌ی بازی در هنگام دانلود را برای کاربران استیم فراهم‌ می‌کند. مشابه این ویژگی در کنسول‌ها دیده می‌شود. این اختراع در مارس سال پیش ثبت شده است و امروز پاول جوندیک (Pavel Djundik)، موسس سایت SteamDB جزئیات آن را در صفحه‌ی توییتر خود به اشتراک گذاشت.
به طور خلاصه، این ویژگی جدید به استیم این قابلیت را می‌دهد تا فایل‌های در حال دانلود را الویت بندی کرده و بر اساس آن کاربر می‌تواند در حین دانلود بازی به تجربه‌ی آن بپردازد و نیازی به منتظر ماندن برای تمام شدن فرآیند دانلود ندارد.
همچنین این فناوری می‌تواند به استیم کمک کند تا بدون آسیب رساندن به یکپارچگی بازی، فایل‌های بلااستفاده را حذف کند و این قابلیت برای زمانی که به فضای‌ خالی احتیاج دارید، موثر خواهد بود. ولو همچنین توضیح داده است که این فناوری می‌تواند با حذف فایل‌های اضافی به بارگذاری سریع‌تر بازی کمک کند.
البته این قابلیت کاملا جدیدی نیست. تجربه‌ی بازی در هنگام دانلود یکی از ویژگی‌های کلیدی برای بازاریابی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بود و این قابلیت امروز نیز در پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس مورد استفاده قرار گرفته است.
در واقع ولو نسخه‌ای از این قابلیت را در سال 2015 در هنگام انتشار بازی Mortal Kombat X امتحان کرد. در آن نسخه، فایل‌های بازی به صورت دسته‌های کوچک دانلود می‌شد که البته نتیجه‌ی آن مشکلاتی را به وجود آورد و ولو مجبور شد تا آن را متوقف کند.
حتی ایده‌ی مستقل‌سازی فایل‌ها به منظور کاهش حجم بازی به طور مرتب توسط Call of Duty استفاده‌ می‌شود که به گیمر‌ها این حق انتخاب را می‌دهد تا اجزای خاصی مانند حالت‌ها، بافت‌های با وضوح بالا و اجزای‌ دیگر را به صورت انتخابی دانلود یا حذف کنند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/746984/Valve-روی-قابلیت-جدیدی-برای-استیم-کار-می‌کند
بستن   چاپ