پیام ویژه
آیا Overwatch 2 استفاده از لوت‌باکس‌ را کنار می‌گذارد؟
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 15:46:54
پیام ویژه - گیم فا / با توجه به تغییراتی که در کشورهای اروپایی علیه لوت‌باکس‌ها و ماهیت شانسی بودن آن‌ها به وقوع پیوسته است، وضعیت Overwatch 2 به چه شکل خواهد بود؟
در حالی که به عرضه‌ی Overwatch 2 نزدیک‌تر می‌شویم، رده‌بندی سنی این بازی نیز در کشور‌های مختلف در حال مشخص شدن هستند، اما مورد جالب توجهی که در رده‌بندی سنی این عنوان در کشور آلمان دیده می‌شود عدم اشاره به وجود لوت‌باکس‌ها است. این موضوع باعث شک طرفداران بازی شده که آیا Overwatch 2 نیز همانند نسخه‌ی قبلی خود از لوت‌باکس‌ها برای آزاد کردن محتوای بازی استفاده می‌کند یا خیر؟
در سال اخیر، پس از عرضه‌ی Overwatch، نگاه کشورها به خصوص کشورهای اروپایی نسبت به لوت‌باکس‌ها و مایکروترنزکشن‌ها تغییر کرده؛ به طوری که در اروپا این سیستم‌ها را زیان‌بار و تقریبا قمار به شمار می‌آورند، تا جایی که در برخی کشورها قانون‌هایی علیه لوت‌باکس‌ها و مایکروترنزکشن‌ها تصویب شده‌اند.
به طور مثال،‌ اخیرا دولت آلمان در جهت محدود سازی لوت‌باکس‌ها (تحت عنوان «تله‌های هزینه‌ای») با اصلاح قانون حمایت از جوانان تصویب کرده که تمامی بازی‌هایی که از این سیستم‌ها پشتیبانی می‌کنند باید رده‌بندی سنی بالاتری داشته باشند و این امر گستره‌ی مخاطبین این دسته از بازی‌ها را محدود می‌کند.
با وجود این‌که لوت‌باکس‌ها در نسخه‌ی اول Overwatch تنها شامل موارد تزئینی همانند استیکر‌ها، آیکون‌ها و اسکین‌های کاراکترها می‌شوند، اما باز هم خرید این لوت‌باکس‌ها می‌تواند برای عده‌ی قابل توجهی وسوسه‌انگیز باشد.

پیام ویژه


گرچه هنوز مشخص نیست که این سیستم به طور کامل از Overwatch 2 حذف گردد. به هیچ وجه بعید نیست که اکتیویژن (Activision) استفاده از لوت‌باکس‌ها را بر اساس قوانین کشور‌ها، در هر ریجن به صورت جداگانه آزاد بگذارد و یا در صورت نیاز در کشور‌های به خصوصی از سیستم دیگری استفاده کند. این وضعیت را می‌توان در کشور بلژیک مشاهده کرد؛ به طوری که پس از وضع قانون علیه مایکروترنزکشن‌ها، امکان تهیه‌ی لوت‌باکس‌ها در هیچ کشوری به جز بلژیک تغییر نکرد.
با وجود این‌که رده‌بندی سنی Overwatch در آمریکای شمالی 13 سال به بالا است، اما در کشور آلمان این بازی تنها برای افراد بالای 16 سال توصیه می‌شود و گرچه هنوز خبری از نحوه‌ی رویارویی اکتیویژن-بلیزارد (Activision-Blizzard) با محدودیت‌های این دسته از کشورها نداریم، اما به احتمال زیاد این کمپانی‌ برای حفظ دسترسی گیمرهای ساکن در چنین ریجن‌هایی به محتویات تزئینی بازی راهی پیدا خواهند کرد.
Overwatch 2 در تاریخی نامعلوم برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4،‌ رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/760803/آیا-Overwatch-2-استفاده-از-لوت‌باکس‌-را-کنار-می‌گذارد؟
بستن   چاپ