پیام ویژه
ایکس باکس به فروش فوق‌العاده‌ی خود در ژاپن ادامه می‌دهد
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 22:18:26
پیام ویژه - گیم فا / کنسول‌های جدید مایکروسافت با ثبت آمار فروش فوق‌العاده‌ی خود در ژاپن، احتمالاً در ماه‌های آتی رکورد فروش ایکس باکس وان در این کشور را خواهند شکست.
بر اساس آخرین آمار فروش منتشر شده از کنسول‌های جدید مایکروسافت توسط مجله‌ی فامیتسو (Famitsu)، در هفته‌ی منتهی به تاریخ 10 اکتبر (18 مهر 1400)، میزان 2,920 کنسول ایکس باکس سری اس و 527 کنسول ایکس باکس سری ایکس در کشور ژاپن در طی یک هفته فروخته شده است.
این آمار مجموع فروش کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت در ژاپن را به عدد 102,591 رساند. از این آمار فروش، میزان 64,284 به کنسول سری ایکس و 38،307 به کنسول سری اس اختصاص دارد.
بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط مرجع Game Data Library، از مقایسه‌ی آمار فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس با کنسول ایکس باکس وان در می‌یابیم که کنسول‌های جدید مایکروسافت طی یک سال و با در نظر گرفتن اینکه هیچ عنوان انحصاری‌ای برای آن‌ها عرضه نشده است موفق شدند تا به رکورد فروش کنسول ایکس باکس وان در طی چهار سال نیم دست پیدا کنند. کنسول ایکس باکس وان طی 220 هفته (4.5 سال) موفق شد تا 100،000 واحد در ژاپن فروش داشته باشد.
همچنین، لازم به ذکر است که احتمالاً با ثبت آمار فروش 115000 واحدی توسط ایکس باکس سری ایکس و اس در ماه‌های آتی، این کنسول‌ها می‌توانند طی مدت زمان حدود یک سال به رکورد کلی فروش ایکس باکس وان دست پیدا کرده و از آن عبور کنند.
با این حال، طبعاً همچنان اولویت‌های اول ژاپنی‌ها برای خرید یک کنسول بازی، نینتندو و پلی استیشن هستند. با اینکه آمار ثبت شده‌ی فوق برای ایکس باکس یک پیشرفت چشمگیر محسوب می‌شود، اما در مقایسه با آمار فروش 1.2 میلیون واحدی پلی استیشن 5 در ژاپن ناچیز به نظر می‌رسد.
علاوه بر این، یکی دیگر از دلایل موفقیت مایکروسافت در ژاپن را می‌توان تمرکز این شرکت روی محصولات ژاپنی و ارائه‌ی محتویات درخور سلیقه‌ی ژاپنی‌ها قلمداد کرد. برای مثال، قرار گیری بازی Scarlet Nexus و مجموعه‌ی Yakuza روی سرویس گیم پس و اعلام بومی‌سازی شدن کامل بازی Starfield برای ژاپنی‌ها از جمله‌ی این موارد تلقی می‌شوند. البته، فیل اسپنسر نیز بارها اظهار داشته که مایکروسافت در تلاش برای تصاحب یک شرکت بازی‌سازی آسیایی است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/760994/ایکس-باکس-به-فروش-فوق‌العاده‌ی-خود-در-ژاپن-ادامه-می‌دهد
بستن   چاپ