پیام ویژه
افزایش تعداد نیروهای محیط‌بانی؛ نیاز حیات‌وحش طارم
شنبه 24 مهر 1400 - 12:50:46
پیام ویژه - سیدسعید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وجود گونه‌های جانوری مختلف در طارم، اظهار کرد: پلنگ، خرس قهوه‌ای، کفتار، شغال، انواع پرندگان مانند کبک دری، کبک چیل، عقاب، شاهین، دلیجه و انواع مار، تنها بخشی از گونه‌های جانوری موجود در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه افعی زنجانی که از خطرناک‌ترین‌انواع مار است نیز در این شهرستان وجود دارد، افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل مهاجرت، کم‌کم شاهد حضور پرندگانی همچون مرغابی، گاز خاکستری، حواصیل، درنا و ... در طارم خواهیم‌ بود، البته مرغابی و درنا از سمت سیبری در زمان بارش برف و سرد شدن هوا به این منطقه مهاجرت می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه طارم دارای طبیعت عالی، سدهای طبیعی و گونه‌های جانوری مختلفی است، تصریح کرد: شاخص‌ترین حیات‌وحش این منطقه کل‌ و بز است و نیاز به محافظت بیشتری دارد و در شهرستان برای محافظت از این گونه فقط گشت کنترل به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.
موسوی با بیان اینکه برای ازدیاد جمعیت کل‌ و بز در طارم و سایر گونه‌های جانوری نیاز به نیروی محیط‌بان بیشتری در این منطقه داریم، ادامه داد: با توجه به وسعت طارم، در حال حاضر با کمبود نیروی محیط‌بان مواجه هستیم که افزایش نیروی مخیط‌بانی در این شهرستان به حفظ گونه‌های جانوری منطقه کمک خواهد کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست طارم با بیان اینکه این شهرستان دارای یک منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر به وسعت 78 هزار هکتار و منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد است، خاطرنشان کرد: محیط‌زیست متعلق به همه مردم است و با تعداد کم نیروهای محیط‌بان در این منطقه کنترل کل منطقه سخت‌تر است و امیدواریم خود مردم به کمک حیات‌وحش آمده و به محافظت از آن کمک کنند. همچنین از مردم تقاضا داریم در صورت مواجهه با هرگونه تخلف با این اداره تماس بگیرند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/761785/افزایش-تعداد-نیروهای-محیط‌بانی؛-نیاز-حیات‌وحش-طارم
بستن   چاپ