پیام ویژه

آخرين مطالب

در خاطرات 29 فروردین سال 1380 هاشمی‌رفسنجانی مطرح شده

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند سياسي

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - در خاطرات 29 فروردین سال 1380 هاشمی‌رفسنجانی آمده است: آقای خاتمی گفت چند ماهى است که جلسه هفتگى‌شان با رهبری، شبیه به میهمانى دوستانه با مسائل روزمره است و بعد از سخنرانى 16 آذر در دانشگاه که افراطیون چپ را کوبیدم و آنها را ناراحت‌ کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند.

هاشمی رفسنجانی روز بیست و نهم فروردین سال 1380 روایتی از دیدار با سید محمد خاتمی دارد و جزییاتی در مورد انتخابات و کنشگری سیاسی جناح‌های مختلف و وضعیت روز نوشته‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.
آقاى [مصطفی] هاشمى‌طبا، [رئیس سازمان تربیت بدنی] آمد. گزارشى از وضع ورزش داد و گفت، از 1377 سالن ورزشى که در برنامه دوم طراحى شد، حدود 800 واحد تکمیل شده و تعداد زیادى هم در دست ساخت است و کارخانه‌اى براى تولید چمن مصنوعى وارد کرده‌اند و در حال بستن قرارداد، با یک شرکت هلندى، براى تولید چمن طبیعى رول هستند. گفت، در فکر است که براى ریاست‌جمهورى نامزد شود؛ با اینکه مى‌داند رأى نمى‌آورد. منظورش این است که حرف‌هاى لازم و برنامه‌هاى مورد نیاز را توضیح بدهد و به مردم بگوید، توقعات را در حد مقدورات کشور و رئیس‌جمهور کم‌ کنند و برنامه‌اش را همان سازندگى، به سبک دوره برنامه‌هاى اول و دوم تنظیم‌ کرده است.
آقاى صلاحمند، از مسئولان سابق حراست مجلس، براى عیددیدنى آمد و گفت، در سمت بازرس ویژه میدان‌هاى [میوه و تره‌بار] شهردارى [تهران] کار مى‌کند و انتظار پشتیبانى دارد.
آقاى [سیدمحمد] خاتمى، رئیس‌جمهور آمدند. ناهار هم میهمان من بودند. مقدارى از مشکلاتش را که در اثر افراط‌کارى‌های جناح چپ و راست و قوه قضائیه و نیروهاى مسلح و اظهارات رهبرى پیش‌ آمده، توضیح داد و گفت، هنوز نتوانسته به تصمیم نهایى در مورد نامزد شدن [در انتخابات ریاست‌جمهوری] برسد، با اینکه فشار دوم خردادی‌ها زیاد است و نگران آثار نیامدن است؛ گرچه احتمال هم مى‌دهد که در صورت نیامدن به دولت، هماهنگى با رهبرى درست شود و بتواند کار کند و بعضى از تندى‌ها هم کم شود. از اقدام اخیر دادگاه انقلاب در بازداشت‌ها هم ناراضى است و از تصمیم قوه قضائیه، براى تشکیل ستاد رسیدگی به جرایم مالى هم نگران است. من هم در نگرانى‌ها و تردید ایشان اظهار همراهى کردم و گفتم، به مسئله چای‌کاران شمال سریعاً برسند که با شروع چیدن برگ‌ سبز، مشکل پیش نیاید.
آقای خاتمی، از آقاى [سیدمحمود هاشمی] شاهرودى، [رئیس قوه قضائیه]، گله دارد و طرح مسائل جدى با ایشان را مفید نمى‌داند. گفت، [آقای رحیم‌صفوی]، فرمانده سپاه، در جلسه‌اى خصوصى گفته که خاتمى منافق است و برنامه براندازى دارد. خبر داد، آقاى نایف، وزیر کشور عربستان، در جلسه خصوصى به ایشان گفته، به خاطر ایران و عربستان و منطقه، در انتخابات شرکت‌ کند و این مطلب را به عنوان پیام رهبران عربستان گفته است.
آقای خاتمی ادامه داد، با رهبرى تا چند ماه پیش، مسائل جدى را بحث مى‌کردیم، ولى چون نتیجه ندارد، چند ماهى است که جلسه هفتگى‌شان، شبیه به میهمانى دوستانه با مسائل روزمره است و بعد از سخنرانى 16 آذر در دانشگاه که افراطیون چپ را کوبیدم و آنها را ناراحت‌ کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند. از سیاست اعتدال که اخیراً مطرح کرده‌اند، استقبال نکردند و نیز منکر فکر براندازى در نیروهاى ملى‌مذهبى هستند و حتى فتنه 18 تیر کوى دانشگاه را تا حدودى زیر سر افراطیون راست مى‌دانند. از آقاى [سیدمحمدعلی] ابطحى، [رئیس دفتر رئیس‌جمهور]، نقل‌ کردند که [مراجع تقلید] آقایان [حسین] وحید خراسانى و سیدموسی [شبیری] زنجانى، گفته‌اند که نامزد بشوند.
عصر، بسیج جامعه پزشکى استان خراسان آمدند و برنامه خود را براى تشکیل سراسرى آن گفتند و خواستند که در اجتماع سراسرى آنها در مشهد شرکت کنم. اکثرشان از پزشکانى هستند که در جبهه‌ها خدمت کرده‌اند. آقاى حسن واعظى آمد و براى پذیرفتن همکارى در کمیسیون فرهنگى مجمع [تشخیص مصلحت نظام] و مصاحبه‌هایى که با سیما در مورد اقتدار ملى دارد، مشورت کرد.
اسرائیل از اراضى غزه که دیروز اشغال کرده و گفته بود که مى‌ماند، عقب‌نشینى کرده است؛ گویا به خاطر مخالفت آمریکا. آقای [حشمت‌الله] طبرزدى، [مدیرمسئول هفته‌نامه پیام دانشجو] و جمعى از همفکرانش را بازداشت کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1476674/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان آغاز عرضه خودروهای وارداتی و برقی اعلام شد

تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت، امکانی جدید برای گوشی‌های ساخت ایران

اظهارات مهم روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش/ مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع نظام نیست

حذف معافیت مشمولان 35 ساله و دارای دو فرزند از قانون بودجه

تفاوت بازار «وام مسکن» در ایران و آمریکا؛ چرا نسخه آمریکایی مفید است؟

‏جزییات پرداخت ارز حجاج؛ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد

مزایای واگذاری بازارگردانی به بورس و فرابورس

گوشی ناشناس ولی ارزشمندی که دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت منطقی دارد

اصلاح‌طلبان حرف‌های نصیری را باور ندارند

وزیر نفت: هر چه تولید سوخت می‌کنیم باز هم از مصرف عقبیم

وزن‌ میانه‌روها در مجلس جدید

فرهیختگان: نصیری نماد رادیکالیسم متوهم است

وحدت رمز پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس بود

مدیرعامل شرکت نفت: سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز در دولت رئیسی افزایش یافت

ماجرای کمین نتساریم؛ بمب‌های اسرائیلی بر سر خودشان ریخته شد

قدردانی از زحمتکشان خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کارگر

زمان‌بندی جدید عرضه در بورس کالا اعلام شد

عاقبت کار با موبایل هنگام رانندگی

لحظه عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه‌ای با پلیس اسرائیل

شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت دستگاه‌ها امکان‌پذیر است

مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش: صادرات در کیش با کمترین تشریفات گمرکی انجام می شود/ رسوب صفر کالا در گمرک کیش

هشدار نارنجی هواشناسی برای 5 استان

برنامه وزارت نفت برای تبدیل متانول به بنزین

برنامه/ زبان‌های زنده دنیا را بیاموزید

سیگنال منفی دولت به بورس

نگاهی واقع‌بینانه به اعتراضات دانشجویی آمریکا

«دماوند انرژی» چراغ تولید 3 طرح پتروشیمی را روشن کرد

جانباز 70درصد البرزی «محمدرضا دستافر» به خیل شهدا پیوست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: روز تعطیل باید پنجشنبه باشد

تبدیل متانول به بنزین به‌جای صادرات آن

زمان حراج جدید سکه مشخص شد

آلفای خصوصی Marvel Rivals به‌زودی آغاز می‌شود

پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی

درگیری 2 همکلاسی در شوش منجر به قتل شد

بازی‌های ایکس باکس بیشتری در راه پلتفرم‌های رقیب است

تلمبه ESP چاه شماره 367 میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد

سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور

وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد

افزایش تولید روزانه 80 هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

شیراز میزبان اجلاس سراسری مدیران بیمه دی

بانک‌های خصوصی در خدمت «خودی ها»!

تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

شکست سنگین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 از چیپست دایمنسیتی 9300 پلاس

«طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین 17 طرح پتروشیمی شدند

اعتراف موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)

توضیحات صحرایی درباره کسر 45 درصد از حقوق دانشجو معلمان