پیام ویژه - نوداقتصادی / رضا غلامی، کارشناس اقتصادی اظهار داشت: در اقتصاد وارداتمحور ایران، افزایش نرخ ارز الزاماً باید با افزایش سرمایهٔ در گردش تولید همراه شود؛ در غیر این صورت، رکود در تولید و انتقال تورم به مصرفکننده اجتنابناپذیر است. دولت برای این موضوع ۷۰۰ همت تدبیر کرد، اما بانک مرکزی آن را منوط به منابع داخلی بانکها کرد و بانکها از تأمین آن خودداری کردند.