دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴
خواندنی ها

بسته‌ الحاقی داستانی GTA ۵ پیش از لغو شدن، نیمی از پروسه ساخت را طی کرده بود

بسته‌ الحاقی داستانی GTA ۵ پیش از لغو شدن، نیمی از پروسه ساخت را طی کرده بود
پیام ویژه - گیم فا / شرکت راکستار گیمز پیش از لغو بسته الحاقی داستانی GTA ۵ با عنوان Agent Trevor، حدود نیمی از فرآیند توسعه آن را تکمیل کرده بود. دن هاوزر (Dan Houser)، ...
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - گیم فا / شرکت راکستار گیمز پیش از لغو بسته الحاقی داستانی GTA 5 با عنوان Agent Trevor، حدود نیمی از فرآیند توسعه آن را تکمیل کرده بود.
دن هاوزر (Dan Houser)، بنیانگذار راکستار، طی مصاحبه‌ای با پادکست Lex Fridman، تأیید کرد که شایعات منتشر شده درباره‌ی ساخت یک DLC داستانی برای GTA 5 حقیقت داشته است. این بسته الحاقی قرار بود بر محوریت شخصیت ترور فیلیپس و مأموریت‌های او در نقش یک مامور مخفی تمرکز داشته باشد. به گفته‌ هاوزر، پیش از اینکه تصمیم به لغو آن گرفته شود، حدود نیمی از مراحل توسعه این پروژه پیش رفته بود.
بازار
وی در این باره گفت:
ما یک بسته‌ الحاقی تک‌نفره برای GTA 5 ساخته بودیم که هرگز منتشر نشد. در این DLC، بازیکن در نقش ترور قرار می‌گرفت، اما این بار او یک مامور مخفی بود. ایده‌ جالبی بود، اما هیچ‌گاه به‌طور کامل شکل نگرفت و ناتمام ماند. پروژه تقریباً تا نیمی از مراحل توسعه پیش رفته بود تا اینکه تصمیم گرفتیم آن را کنار بگذاریم.
هاوزر درباره دلایل لغو پروژه توضیح داد و به تصمیم دشواری اشاره کرد که در پس این اتفاق وجود داشت. او افزود:
اگر آن بسته الحاقی منتشر می‌شد، احتمالاً ما دیگر فرصت ساخت Red Dead Redemption 2 را پیدا نمی‌کردیم. همیشه باید بین پروژه‌ها تبادل و مصالحه وجود داشته باشد.
با وجود لغو این پروژه، هاوزر تأکید کرد که ایده‌ گسترش داستان‌ها فراتر از نسخه‌ اصلی بازی، همواره برای او جذاب بوده است.
من از روایت داستان‌ها لذت می‌برم. مدل GTA 4 را دوست داشتم که داستان‌های اضافی پس از بازی عرضه شدند، یا Red Dead Redemption 1 که یک بسته الحاقی برای آن منتشر شد. من از انجام پروژه‌های فرعی و گسترش دادن دنیاهای داستانی خوشم می‌آید. صادقانه می‌گویم که دوست داشتم در آن دوران بتوانم بیشتر از این نوع پروژه‌ها انجام دهم.
هاوزر در ادامه ضمن ابراز علاقه‌ به توسعه‌ محتوای داستانی، از تغییر تمرکز صنعت بازی به‌سمت درآمدزایی با ساخت عناوین آنلاین ابراز تأسف کرد.
من محتوای داستانی تک‌نفره را دوست دارم. فکر می‌کنم بازیکنان هم عاشق محتوای داستانی هستند و ساخت آن واقعاً لذت‌بخش است. ما هنوز هم بازی‌های تک‌نفره را دوست داریم. زمانی که استودیوی Absurd Ventures را تأسیس کردیم، مدت زیادی صرف بازنگری در مسیر کاریمان کردیم. اگر بخواهید همان کاری را انجام دهید که من به آن علاقه دارم، یعنی خلق آی‌پی‌های جدید، به بازی‌های تک‌نفره نیاز دارید.
او در ادامه به فعالیت‌های آینده‌ خود در Absurd Ventures اشاره کرد و تأیید نمود که جهت‌گیری اصلی این استودیو حول محور تجربه‌های داستان‌ محور خواهد بود:
استودیوی ما قصد دارد روی تجربه‌های تک‌نفره تمرکز کند. این مورد هم نقطه‌ قوت محسوب می‌شود و هم کاری است که عاشق انجام دادن آن هستیم.


نظرات شما