پیام ویژه - گیم فا / بر اساس پادکست جدید منتشر شده توسط جز کوردن (Jez Corden)، خبرنگار ویندوز سنترال و منبع معتبر اخبار ایکس باکس، مایکروسافت پروژهای جاهطلبانه را برای بازسازی و ارتقای بنیادین موتور بازیسازی اختصاصی بتسدا ( Creation Engine) آغاز کرده است. این پروژه که با محوریت تحول بازی Starfield پیش میرود، قرار است آینده عناوین نقشآفرینی این شرکت را دگرگون کند.
به گزارش این خبرنگار، مایکروسافت به جای دستور برای کنار گذاشتن موتور قدیمی Creation Engine، تصمیم گرفته است تا آن را با تکنولوژیهای مدرن تقویت کند. در این راستا، «گروه تکنولوژی پیشرفته مایکروسافت» (ATG) و مهندسان خبره استودیوی The Coalition (سازندگان سری Gears of War) که به عنوان استادان کار با موتور UE شناخته میشوند، مأمور شدهاند تا به بتسدا کمک کنند. هدف این همکاری، انتقال و ادغام ویژگیهای پیشرفته و مدرن آنریل انجین به درون ساختار موتور اختصاصی بتسدا است.
بازار ![]()
کوردن اشاره میکند که نسخه متحولشدهی Starfield، تنها یک بروزرسانی ساده نیست، بلکه به عنوان یک «بستر آزمایشی» برای پروژههای بعدی شرکت عمل میکند. موفقیت در مدرنسازی این موتور روی Starfield، زیربنای فنی لازم را برای ساخت دو پروژه مورد انتظار بتسدا، یعنی The Elder Scrolls VI و Fallout 5 فراهم خواهد کرد تا این بازیها با گرافیک و عملکردی قابل رقابت با آثار نسل جدید عرضه شوند. این بهبودها به احتمال زیاد در بخشهایی مانند زمان بارگذاری، نورپردازی، انیمیشن و کیفیت بصری خواهند بود، هرچند که نگرانیهایی پیرامون بهینهسازی چنین قابلیتهایی وجود دارد.
به طور خلاصه، به نظر میرسد بتسدا قصد ندارد که به طور کامل به آنریل انجین مهاجرت کند (تغییری که میتواند قابلیتهای مادینگ معروف بازیهایش را به خطر بیندازد). استراتژی فعلی از نظر جز کوردن، «آنریلسازی» (Unrealify) یا همان وارد کردن قابلیتهای قدرتمند آنریل به قلب Creation Engine است تا ضمن حفظ هویت بازیهای بتسدا، مشکلات فنی و عقب افتادگی موتور آنها برای همیشه رفع شود.