چهارشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۴
گزارش

ادعایی درباره‌ی حذف پیامک‌های خاموشی برای تهرانی‌ها

ادعایی درباره‌ی حذف پیامک‌های خاموشی برای تهرانی‌ها
پیام ویژه - ایسنا /در روزهای اخیر و با افزایش دمای هوا و اوج‌گیری مصرف برق، خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده بار دیگر به مهمان ناخوانده خانه‌های تهرانی‌ها تبدیل شده، اما نکته ...
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایسنا /در روزهای اخیر و با افزایش دمای هوا و اوج‌گیری مصرف برق، خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده بار دیگر به مهمان ناخوانده خانه‌های تهرانی‌ها تبدیل شده، اما نکته قابل توجه این است که برخلاف انتظار شهروندان، دیگر خبری از ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی خاموشی برای اکثر مشترکان نیست.
گزارش‌های مردمی و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که در بیشتر موارد، قطع برق بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهانی رخ داده و پیامک‌های هشدار تنها به مدیران ساختمان‌ها(کسانی که قبض برق واحدها را می‌پردازند) ارسال می‌شود. این مسئله باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده و نارضایتی آن‌ها را به دنبال داشته است.
در حالی که در ماه‌های گذشته سامانه‌های پیامکی یکی از ابزارهای کلیدی در مدیریت بحران و اطلاع‌رسانی به موقع به مشترکان برق بود، پیگیری ایسنا از شرکت توزیع برق تهران بزرگ بیانگر این است که به دلیل هزینه‌های بالای ارسال پیامک، تنها مدیران ساختمان‌ها پیامک دریافت می‌کنند و سایر مشترکان باید از طریق سامانه «برق من» یا مراجعه به سایت شرکت و شماره #121*500* با وارد کردن شناسه قبض، از زمان خاموشی‌های خود مطلع شوند.
بازار
این اقدام هر چند از نظر اقتصادی قابل توجیه است، اما باعث ایجاد چالش‌های جدیدی برای مشترکان شده است، زیرا بسیاری از افراد از این روش‌های اطلاع‌رسانی جایگزین استفاده نکرده و قطع برق ناگهانی، بویژه در گرمای شدید، مشکلات جدی برای آن‌ها به همراه دارد.
کارشناسان و شهروندان بر این باورند که در شرایط بحران کمبود برق و گرمای بی‌سابقه، شفافیت و اطلاع‌رسانی به موقع از طریق پیامک یا دیگر روش‌های مؤثر، نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد عمومی و کاهش نارضایتی‌ها دارد. به همین دلیل، انتظار می‌رود دولت و شرکت‌های مرتبط با همکاری یکدیگر راهکارهایی را برای ارتقای کیفیت اطلاع‌رسانی و کاهش هزینه‌ها اتخاذ کنند تا مردم با آمادگی و آگاهی بیشتر بتوانند با خاموشی‌ها کنار بیایند.


نظرات شما